Økt synlighet for KTV Group

kennetnilsen_800-600x600

KTV Group opplever økt synlighet i mediene.

– Årsaken er at det vi driver med er allment interessant. Våre tjenester er enkle og kan relateres til noe folk forstår,  sier administrerende direktør Kennet Nilsen. Samfunnsansvar står høyt på agendaen til KTV Group.

Bergens Tidende har i dag (fredag 26.09) helsides oppslag om KTV Group, og det samme oppslaget ble publisert på nett torsdag 25.09. Reportasjen fokuserer på omsetningsøkning og ekspansjon ut av Norge. Redaksjonell synlighet er ønskelig og viktig, mener Nilsen.
– Det gir en helt annen troverdighet enn annonsering. Samtidig stiller det krav til oss ok at vi må være flinke til å kommunisere. Vi oppfatter våre tjenester som så spennende og innbiller oss at dette kan være interessant også for andre. I tillegg ser vi virksomheten opp mot et samfunnsansvar,  sier han.

KTV Group har fått mye oppmerksomhet på ekspansjon til andre land, klassing av rigger, overflatebehandling, nyutvikling av en robot, nedgravde oljetanker og langsiktige vedlikeholdsavtaler innen eiendomsmarkedet.

– Vi ønsker å være en åpen og gjennomsiktlig virksomhet som også skal sette fokus på viktige områder i samfunnet. I tiden fremover vil vi i større grad fokusere på ventilasjon. Det er mye dårlig inneluft på norske arbeidsplasser. Mediene viser stor innteresse for hvilken mat vi spiser, sunn og usunn, mens luften vi puster inn og ut vies i praksis ingen oppmerksomhet. Om folk visste hva som skjuler seg av avfall og bakterier inne i ventilasjonsanlegg, ville det blitt en sjokkartet opplevelse, sier Nilsen. KTV Group har gjennomført mye rensing og vedlikehold på ventilasjonsanlegg, og funnene dokumenteres alltid til oppdragsgiver.

– Først og fremst vil folkehelsen generelt bli bedre om man har et godt inneklima. Arbeidstakere vil også være mer produktive med frisk og ren luft og vil dermed kunne yte enda mer, sier han. Nilsen sier videre at bedriften aktivt prøver å gi unge en mulighet i bransjen.

– Alle kan ikke bli advokat, lege eller ingenør. Vi tar et samfunnsansvar ved å gi unge en mulighet inn i arbeidslivet, sier han.

KTV Group har i 2014 vært gjenstand for oppmerksomhet i Sarpsborg Arbeiderblad, Sysla.no, Stavanger Aftenblad, Askøyværingen, Bergens Tidende, Bergensavisen, Nettavisen, Østlandets Blad, Dagens Næringsliv, NRK radio, Finansavisen, Bygg.no og Offshore.no.

Search